Klanten over Ernst

De positieve trainingen van Ernst waren precies toegesneden op onze locatie en situatie, en hebben geresulteerd in een betere onderlinge communicatie en algehele sfeer op de werkvloer. De voorgehouden spiegel van het eigen gedrag was regelmatig een zware dobber, mede als de wat lastige gesprekssituaties. Deze hebben echter wel voor het fundament gezorgd onder de verdere samenwerking. En door middel van de door Ernst aanreikte kapstokken, hebben wij nu een plek om onze jassen aan op te hangen. Hij heeft ons in de praktijk bewust gemaakt van de impact van ons eigen gedrag op anderen-, geholpen bij het herkennen van valkuilen en ons weten te prikkelen om het beste uit onszelf te halen. Tevens heeft hij ons gestuurd in het vinden van een goede balans tussen werk en privé, en ons geleerd om de zaken waar wij geen invloed op hebben los te laten. Dit heeft geresulteerd in meer onderling begrip voor elkaar, en een andere manier van denken en handelen.

Ernst is in staat zich aan te passen aan de situatie, en voelt haarfijn aan welke aanpak hierbij nodig is. Hij staat open voor alle medewerkers die hun verhaal kwijt willen of hulp/tips nodig hebben, en behandeld iedereen met veel respect en waardering. Kortom; het was een hele kluif met als resultaat een positieve ommezwaai voor het gehele team binnen Pluripack Breda. Ernst, namens ons allemaal hartelijk dank voor alle wijze lessen!

We mogen terugkijken op een bijzondere TMA-teamdag, de reacties van mijn collega’s zijn allen positief. Dank daarvoor!
Het heeft zeker bijgedragen aan de onderlinge samenhang van het team en ieder heeft inzicht gekregen in het individu.

Ik kwam naar de training Leidinggeven met de verwachting voornamelijk theorie te leren, maar dat ging anders. Doordat Ernst je de spiegel voor houdt van je eigen gedrag, je laat zien wat de reactie is op jouw gedrag als leidinggevende, je vriendelijk doch ook streng en volhardend weet te “prikkelen” en je praktische tools geeft om op een andere manier te communiceren, veranderen de mensen om je heen en krijg je je gewenste resultaat sneller en met minder “getouwtrek”! Nooit gedacht dat een cursus zoveel invloed zou kunnen hebben op het functioneren van jezelf en daarmee dus ook op de werkwijze van je medewerkers. Daarnaast is het geleerde ook nog toepasbaar in je privé situatie! Dank voor de 7 inspirerende dagen!

Ernst is een bijzondere trainer: zeer ervaren, enthousiast, betrokken en bekwaam.
Hij prikkelt, kan wat hij doet, en staat voor wat hij zegt. Kortom, een absolute topper

Ik ken Ernst al jaren aangezien hij voor zowel voor Laarhoven design International als ook voor de acht afzonderlijke laarhoven design vestigingen in Nederland meerdere trainingen en coaching trajecten heeft verzorgd.
Zelf hebben wij als vestiging Laarhoven design Rijssen begin van het jaar aan Ernst gevraagd onze drie accountmanagers te trainen .

Uitgangspunt is dat de markt steeds grimmiger wordt gezien de recessie, de vele internetaanbieders en overige factoren en wij steeds in optimale verkoopconditie moeten zijn om deze competitie aan te gaan.
Daarnaast verwacht ik veel van onze accountmanagers en ligt de lat hoog . Dan is het niet meer dan vanzelfsprekend dat aan hen de juiste middelen worden verstrekt, waaronder training en coaching om succesvol te kunnen zijn.

Na afloop van de drie dagen verkooptraining en één dag coaching in ‘het veld’ zijn onze accountmanagers unaniem van mening dat ze veel hebben geleerd en sterker zijn geworden. Het geeft hen nog meer vertrouwen om de strijd aan te gaan en hier als winnaar uit te komen ! Zelf merk ik nu al bepaalde positieve veranderingen bij onze accountmanagers ten gevolge van de training en ben ik absoluut van mening dat de investering zich dubbel en dwars zal uitbetalen in de verkoopresultaten en rendementen .
Bij een volgende trainingsbehoefte zal ik niet nalaten Ernst te vragen!

Dank je wel voor je geduld, je passie voor het vak en een voorbeeld te zijn dat veranderen kan.
Op een positieve manier coachen in wat we nog beter kunnen doen dan wat we al doen.
Door ons mee te nemen in alle facetten van het leidinggeven.
Het waren soms zware dobbers, maar ik heb er in elk geval veel van geleerd.Nu komt voor mij het uur der waarheid. Het in de praktijk brengen van al het geleerde.
Ik ga ervoor met alles wat ervoor nodig is!

Dank je wel, en veel succes met alles wat we van elkaar geleerd hebben.

Moedig, zo wil ik Ernst typeren. Als eindverantwoordelijke voor de Rabobank Genemuiden wilde ik meer scherpte in de commercie van onze bank. Na veel onbevredigend trek-en duwwerk heb ik besloten Ernst in te schakelen om dit proces kracht bij te zetten. Nadat hij met medewerkers in gesprek is geweest heeft hij besloten niet bij de medewerkers, maar bij mij en de medeleidinggevenden te beginnen. Zonder omwegen, maar wel zeer zorgvuldig, heeft Ernst ons de spiegel voorgehouden. Hij heeft mij en de collega’s in laten zien, dat wij ons bewuster moeten zijn van de impact van ons eigen gedrag. Dat Ernst de opdrachtgever met zichzelf durft te confronteren, getuigt van inzicht en van moed. En ik ben hem dankbaar, want wij constateren binnen enkele maanden substantiële verbetering in de commerciële slagkracht. Ernst heeft van ons allemaal, met hele praktische hulpmiddelen, winnaars gemaakt! Chapeau!

Wij zijn als managementteam van SPITS Tiel erg bij dat we Ernst hebben gevraagd om ons te trainen. Hij gaf al snel aan dat wij te “lief” zijn voor het personeel en vaak maar toegaven voor de goede vrede. Na de training is dit zeker veranderd. Er wordt vaker nee gezegd, maar wel met een goede motivatie.

Voor de twee leden van ons team, die nog nooit een management training hebben mee gemaakt was de training een openbaring. Wij vinden dat Ernst goed heeft ingespeeld op het feit, dat zij nog nooit een training op dit gebied gehad hebben.

Ook dat hij bij ons op locatie de training heeft gegeven is als positief ervaren. Evenals het gebruik van onze eigen praktijkvoorbeelden om op te oefenen.

Van ons niets dan lof en wij zullen hem in de toekomst dan ook niet vergeten.

“Korte, praktijkgerichte vaardigheidstrainingen met een commerciële en resultaatgerichte inslag”.

Deborah van Loon, deelnemer aan twee trainingen: Professioneel Presenteren en Gezond Voorzitten van het Nederlands Huisartsen Genootschap.

“Verfrissende trainer met een goede kijk op je functioneren, de omgeving en met kennis van zaken”.

De trainingen m.b.t. leiding geven, ziekteverzuim gesprekken en functionerings gesprekken welke jij ons gegeven hebt. Na deze trainingen hebben zijn wij als productie team ( 6 fte en verantwoordelijke voor een 2 ploegen organisatie met 300 fte) in de praktijk gaan toepassen wat we in de trainingen hebben geleerd.
Deze nieuwe manier van leidinggeven en het toepassen van de geleerde technieken in o.a. functioneringsgesprekken en ziekte verzuim gesprekken heeft tot verbluffende resultaten geleid.
Door deze nieuwe manier van werken kunnen wij onze doelstellingen halen en kunnen we verder bouwen aan een sterkere organisatie.
Kortom om een training van Ernst is sterk aan te bevelen

De Pijnbank bleef Ernst niet bespaard toen hij voor het Novar/Honeywell salesteam verscheen. Als kritisch gezelschap nemen we niet zomaar alles aan. Flinke kluif voor menig trainer.

Door zijn krachtige houding wist Ernst echter al snel iedereen voor zich te winnen. Praktijkervaring gecombineerd met een enorme dosis drive en energie hebben ons team op een beduidend hoger plan gebracht. Ernst leerde ons zowaar de kunst van het presenteren.

Waar men eerst elkaar naar voren duwde om te presenteren, staan dezelfde mensen nu voor te dringen om te mogen(!) presenteren. De schroom is er volledig vanaf. Mooi om te zien hoe het salesteam gegroeid is, en dat in slechts enkele dagen! Wat mij betreft een bron van inspiratie waar geen enkel zichzelf respecterend bedrijf omheen kan!

Ik heb de in-company training ‘A Savvy Salesforce” gevolgd. De cursus, en met name de cursusleider (Ernst Schorfhaar) hebben mij ervan bewust gemaakt dat ik niet moet twijfelen, maar doorzetten, want ik kan het! Inmiddels ben ik opgeklommen van Sales Support naar Sales Coördinator. Ernst, ik wil je bedanken: je hebt me vele bruikbare tips en tools gegeven om mijn doel te bereiken! Dank!

Bij ons rees zelf de vraag in hoeverre een telefoontraining een positieve bijdrage zou kunnen hebben op onze klantperformance. We zaten zeker niet te wachten op een standaard training, nee het moest een op maat gemaakte training worden waar wij met onze specifieke diensten iets mee zouden kunnen. Daarom hebben we Ernst uitgenodigd om te komen praten, dit resulteerde in een training ‘De rode loper uit voor de klant’.
De mooi opgebouwde training begon eigenlijk met een hele simpele vraag: “Hoe zou je zelf behandeld als klant willen worden?” Een vraag die je op alle denkbare manieren in kon vullen. Telefoon, mail, brief maar ook bijvoorbeeld bij het doorverbinden. Door deze vraag te stellen, stelden wij onze eigen ‘Momenten van de waarheid’ vast, dit was tevens de rode draad door de gehele training heen. Continue coaching en een bezoek aan Het Veranderhuis heeft het complete team andere inzichten gegeven, tevens is het een onderdeel geworden tijdens het beoordelen van het functioneren. De coördinatoren en ik zelf doen nu de volledige begeleiding en coaching, ook hierin heeft Ernst een duidelijke lijn neergelegd.
We hebben een echte training op maat gehad waarover vooral de klanten enthousiast zijn.

Ernst vertaalt klantwensen naar de praktijk. Veranderingen weet hij op een integere wijze te communiceren, zodat er draagvlak voor is. Hij doet het geleerde beklijven, wat tot waarneembare resultaten leidt.

De hulp die Ernst gegeven heeft aan onze accountmanagers heeft zelfs na drie jaar nog het beoogde effect. Instellingen in de gezondheidszorg ervaren Medica Europe als een echte partner in business. De persoonlijke, vaak confronterende maar eerlijke aanpak van Ernst aan de accountmanagers en aan mij als leidinggevende heeft daar mede een belangrijke rol in gespeeld.

Door zijn uitstekende inlevingsvermogen en jarenlange sales ervaring weet Ernst mensen te motiveren en te enthousiasmeren om hun gedrag positief te veranderen.

Ernst weet zich uitstekend aan te passen aan zijn publiek en de theorie zo ook te koppelen aan dagelijkse praktijksituaties. Door veel herhaling, praktijkoefeningen en begrijpelijk taalgebruik weet hij deelnemers blijvend iets bij te brengen.

Het traject wat wij met Ernst hebben ingezet heeft er toe geleid dat de accountmanagers veel gestructureerde werken. Zowel tijdens de gesprekken als met hun planning. Wat vooral erg heeft geholpen is het werken met doelen en het goed luisteren naar de klant. Hierdoor zijn we als team in staat om in deze competitieve tijd meer uit een gesprek te halen. Het team is echt een stuk professioneler geworden

Ik heb nog dagelijks profijt van de hulp van Ernst en de wijze waarop hij die gaf. Bijvoorbeeld waarop hij de onderwerpen uitlegt en bij de vele oefeningen feedback gaf. Ook de consequente manier van zaken uitleggen, de goede voorbeelden en de gedrevenheid van Ernst hebben zeker bijgedragen aan mijn ontwikkeling als manager.

Een verkoop training van Ernst Schorfhaar is sterk aan te raden. Hij leert je op deskundige, opbouwende en humorvolle manier om met verschillende klanttypen (ABC -klanten) om te gaan, en geeft je inzicht in je eigen sterktes en valkuilen en leert je goede vragen te stellen en technieken om het verkoopgesprek tot een goed einde te brengen!